Meer, meer en nog een meer

Ja, de zon is er! Mooi, want vandaag willen naar Maligne Lake. Het meer is schitterend en je kunt er wandelen. Eenmaal daar breekt de lucht echt open en schijnt het zonnetje er op los. Af en toe komt er een dreigende lucht aan, maar echt regenen doet het gelukkig niet. Dus als we daar eenmaal een parkeerplaats gevonden hebben, pakken we onze spullen en lopen we eerst een stuk langs het meer. Wat een rust… Ja er zijn mensen genoeg, maar toch. Het is een groot meer en zonder wind en met rustig weer is het hier echt heel rustgevend. Veel mensen doen een tour op het water, maar daar hebben wij niet zo’n zin in. Wij wandelen naar Moose Lake. Die hike is deels afgesloten, maar we kunnen nog wel bij het meer komen. Moose Lake is prachtig. Helaas alleen maar muggen (grote joh!) en geen eland te bekennen….

Terug bij Lake Maligne raken we aan de praat met een Canadees echtpaar. Zijn grootouders komen uit Nederland en zijn oma was een Van der Steen… Mijn oma heette ook Van der Steen!!! Nou misschien zijn we wel familie. Gek idee toch? Op de terugweg zien we nog een paar Big Horn sheep vrouwtjes langs de kant van de weg  met jongen. En even verderop onze eerste Coyote! Yes, en hoe, want hij/zij is aan het jagen op een Gopher (grond eekhoorn). Stap voor stap komt hij dichterbij… wij wachten geduldig, maar de Gopher wint nu. De Coyote verliest zijn geduld en gaat er bij liggen. De jongens willen daarna snel terug naar de camping, want we hebben nu een andere plek met stroom geregeld en daar is een hele leuke speeltuin bij. Peter en ik gaan lekker in de zon bij de camper zitten en raken zo weer aan de praat met onze nieuwe buren die uit Spanje komen. De tweelingbroers wonen nu in Vancouver en hun ouders zijn op bezoek om een maand door Canada te reizen. Wij vragen ons af of Mels en Niven dit ook ooit zouden doen… 😉

’s Ochtends worden we wakker van de regen… Maar al snel is het voorbij en als we gaan ontbijten is de lucht strak blauw. Heerlijk! Ze kunnen hier ook geen weer voorspellen zo blijkt. De jongens schieten meteen naar buiten voor hun speeltuinavonturen, wij pakken de stoelen en onze boeken er maar weer eens bij voor een tijdje in de zon. De drang om van alles te zien hebben we steeds minder zo richting het einde van de reis merken we. Een paar uur relaxen in de zon, een leuk cafeetje, picknicken bij een mooie plek… Rustig aan. En ’s ochtends zijn we ook niet de snelste. Voor 10.00 uur zijn wij nooit vertrokken. Zo ook vandaag niet, want na dat zonnen en buitenspelen is het inmiddels 11.30 uur voordat we richting de warmwaterbronnen gaan. Hoewel we er al veel gezien hebben tijdens onze reis, zijn we er nooit ingesprongen. Nu toch maar de kans pakken! Even lekker zwemmen, ontspannen en weken daar hebben we wel zin in. En dat is een goede beslissing, want het water is er heerlijk warm. Er zijn vier baden, twee warme en twee koude om af te koelen. Het uitzicht is prachtig zo met die hoge bergen om ons heen en echt anders dan het saaie uitzicht bij ons eigen zwembad Het Wedde. Ook hier raken we aan de praat, maar nu met een stel Nederlanders die hier 3 weken op vakantie zijn. En zo besteden we hier een dikke 3 uur in het warme water. Helemaal schoon geweekt rijden we met Bruce weg als we een stuk of 10 big horn sheep op de parkeerplaats zien. Ze likken aan de auto’s… we vragen ons af waarom. Maar geen ranger in de buurt om het aan te vragen. Inmiddels wordt de lucht grijzer en grijzer en rijden we zo de regen in. Gelukkig zijn het maar buien, dus het is even slecht, maar daarna klaart het vaak gewoon weer op. En zo ook nu. Dus buitenspelen kan nog en buiten zitten ook. Morgen verlaten we Jasper al weer en rijden we naar Mt Robson Provincial Park. Vanwege het aankomende wisselvallige weer blijven we hier maar 1 nacht slapen en rijden we daarna door naar Clearwater bij Wells Gray Provincial Park. We slapen nog maar 3 nachten in een nationaal/provincie park. Verder op campings en in de stad bij Vancouver en Seattle. De laatste twee weken met de camper zijn nu officieel ingegaan… over twee weken zitten we in het vliegtuig naar New York, onze laatste bestemming. Een gek idee, een fijn idee, maar zeker ook een dubbel gevoel.

One Response

1. Heerlijk relaxen met een boek dat is ook fijn. Zo te lezen zijn jullie aan het afbouwen dat is logies toch.